Dienst reageren op negatieve reviews

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ontwikkelingen in de wereld van ICT-, Internet-, Privacy-, social media-, digitale marketingrecht.

Diensten > Reageren op negatieve reviews

Elke organisatie die online producten verkoopt, een social media of een google my business account heeft, heeft wel eens te maken met negatieve reviews. Best vervelend, zeker wanneer deze niet geheel naar waarheid zijn. Wij kunnen samen met u de ernst en mogelijke juridische oplossingen nagaan.

Social media zijn hip, trendy, aanlokkelijk maar niet zonder risico

Het is de nieuwe standaard geworden om gevoelens, indrukken en beoordelingen zomaar weer te geven.  Sommigen doen dit weloverwogen anderen gewoon intuïtief.

Anderen gebruiken het dan weer als een dreigmiddel: “ik ben niet tevreden en zeg het aan iedereen op Fb”. Dit zonder stil te staan bij de impact en de draagwijdte van hun uitlatingen of de juridische gevolgen daarvan.

Ondernemers die hiermee geconfronteerd worden, lopen economische schade op.  Tijdelijke schade maar soms ook blijvend. “Een goede reputatie opbouwen duurt jaren, ze, door onterechte opmerkingen, beschadigd zien worden, is een kwestie van dagen of weken.”

Heeft u al een strategie uitgebouwd maar lijkt deze niet te werken of u bent totaal niet voorbereid op negatieve reviews.  Het is uitermate belangrijk snel en op een kwaliteitsvolle manier te communiceren.  Negeren is uit den boze en een reactie geven vanuit emotie of angst af te raden. Toegeven aan onterechte eisen en in een social media storm terecht  komen, moet zeker vermeden worden.  

Herkenbaar?

De juristen van Easylegal zijn zich bewust van de impact en hebben een strategie uitgewerkt hoe best te reageren en wanneer welke actie best wordt ingezet als reactie op ongepast social media gedrag.

In de meeste gevallen is een schadelijk bericht gemaakt vanuit emoties als woede of frustratie en is een antwoord van ons voldoende om de storm te bedaren.

Maar in sommige gevallen zijn uw rechten ernstig geschonden en zullen juridische acties nodig zijn. 

Easylegal kent de rechten en de plichten omtrent social media gebruik als geen ander.

 

Onze werkwijze

  1. U schets het volledige verhaal in de juiste context
  2. Welke acties heeft u al ondernomen
  3. Inschatting van de morele en financiële mogelijke schade die u geleden heeft

1+2+3 wordt in een gesprek met onze juriste verricht.

Wij analyseren het geheel en gaan hiermee direct aan de slag.  Binnen de 24 uur stellen wij mogelijke oplossingen voor.

Na de reactie komt actie!

Wij nemen alle stappen die nodig zijn om het probleem in de kiem te smoren en het correct juridisch af te handelen.

Alle mogelijkheden:

  • Strategie uitbouwen: Wij zorgen dat u voorbereid bent op negatieve reviews en rollen een strategie uit hoe te reageren in welke situatie.  Geen reacties meer vanuit paniek maar vanuit een professionele aanpak.
  • Eerste hulp bij negatieve reviews: Wij bekijken samen de ernst en de mogelijke aanpak.  Snelheid en duidelijke communicatie is hierbij van cruciaal belang.  Onze juristen kunnen meestal binnen de 24 uur de voor u beste strategie uitwerken.

Meer over reageren op negatieve reviews weten:

Bel ons voor meer informatie op telefoonnummer: 052 37 47 82, of stuur ons een mail via: info@easylegal.bel. 

Vragen u terug te bellen via onderstaand contactformulier kan ook: één van onze juristen neemt dan vrijblijvend contact met u op.

Meer informatie over deze dienst. 

Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.

UW GEGEVENS
 
Uw naam *

 
Uw e-mailadres *

 
Uw telefoonnummer *

 

Waarover heeft u informatie nodig? *

 

Wanneer mogen wij u contacteren? Indien spoedeisend, kan het nog vandaag. *

 

Om hoe laat? *

 

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van interessante wijzigingen in internet, social media, marketing en privacyrecht en schrijf mij in voor de nieuwsbrief

 
 

 
 

Soortgelijke diensten

ons logo invert1

EasyLegal vof
Sint Janstraat 68
1785 Merchtem
info@easylegal.be
+32 (0) 52 37 47 82
BE 0741.883.615

Reacties gesloten.