Dienst Alternatieve geschillenregeling

5 vormen van alternatieve geschillenregeling

Van onderhandeling

tot arbitrage

Alternatieve geschillenregeling

Uw geschil voor de rechtbank brengen is duur en tijdrovend, maar het kan ook anders.

Tal van alternatieve geschillenregeling zijn mogelijk. Van bemiddeling tot arbitrage. Daarnaast kan u beroep doen op onze gespecialiseerde juristen wanneer het om ICT, social media of online marketing gerelateerde conflicten gaat.

Kies uit de mogelijke vormen van alternatieve geschillenregeling wat best bij uw situatie aansluit

Eerste hulp bij conflicten

Een duidelijke ingebrekestelling kan volstaan om uw tegenpartij in beweging te krijgen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Collaboratieve onderhandeling

Samen met een daartoe opgeleide advocaat naar een oplossing zoeken

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Bemiddeling

Een neutrale derde om partijen naar een oplossing te leiden

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Verzoening

Een neutrale derde om partijen een oplossing voor te stellen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Beroep op ODR platform

Online geschillenplatform voor e-commerce geschillen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Arbitrage

Schriftelijke procedure die de kracht van een vonnis heeft

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Beroep op een ombudsman

Bemiddelende en adviserende procedure met een maximumtermijn.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Europees centrum voor de consument

Bemiddelende en adviserende rol en waakt over consumentenrechten

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Een gesprek met uw tegenpartij is in de meeste gevallen een stap naar een oplossing

Een geschil hoeft niet altijd te ontaarden in een definitieve breuk maar heeft een tegenpartij het gewoon verkeerd voor.  Dan kan het schrijven van een duidelijke ingebrekestelling volstaan om uw tegenpartij in beweging te krijgen.  Een goede brief opstellen is een kunst op zich. Ook stelt de wet in een aantal gevallen, zoals een klacht of een ingebrekestelling, specifieke eisen. Professionele hulp is dan ook zeer aan te raden.

Een specialist van Easylegal kan dit  uit handen nemen en de correspondentie en onderhandelingen namens u voeren; en indien nodig u bijstaan in een gerechtelijke procedure, en in goed overleg met uw advocaat.

  • Collaboratieve onderhandeling: partijen gaan samen met hun hiervoor speciaal opgeleide advocaat rond de onderhandelingstafel zitten om tot een oplossing te komen.
  • Bemiddeling: partijen doen beroep op een neutrale derde om te helpen hun geschil op te lossen.
  • Verzoening: partijen doen beroep op een neutrale derde om te trachten hun geschil op te lossen, dit al dan niet in het kader van een geschil voor de rechtbank.
  • Beroep doen op het ODR-platform:  Het betreft een internetplatform opgericht door de Europese Commissie met als doel geschillen voortvloeiend uit e-commerce buiten de rechtbank op te lossen.  Het hele proces van buitengerechtelijke geschillenbeslechting gebeurt via het internet. Lange en dure rechtszaken kunnen zo vermeden worden en het vertrouwen van de Europese consument om ook buiten de eigen landsgrenzen te shoppen wordt versterkt.
  • Arbitrage: een strikte schriftelijke procedure die door alle partijen moet aanvaard worden.  Er wordt beroep gedaan op een onafhankelijke arbiter die een definitieve beslissing neemt.  Homologatie door de rechtbank geeft aan deze beslissing een uitvoerbare titel.

Meer informatie over deze dienst of u heeft een andere juridische vraag

Bel ons voor meer informatie op telefoonnummer: 052 37 47 82, of stuur ons een mail via: info@easylegal.bel. 

Vragen u terug te bellen via onderstaand contactformulier kan ook: één van onze juristen neemt dan vrijblijvend contact met u op.

UW GEGEVENS
 
Uw naam *

 
Uw e-mailadres *

 
Uw telefoonnummer *

 

Waarover heeft u informatie nodig? *

 

Wanneer mogen wij u contacteren? Indien spoedeisend, kan het nog vandaag. *

 

Om hoe laat? *

 

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van interessante wijzigingen in internet, social media, marketing en privacyrecht en schrijf mij in voor de nieuwsbrief

 
 

Gerelateerde diensten

Bescherming merk, handelsnaam, logo

Door een merk, handelsnaam en/of logo in te schrijven, wordt vastgelegd dat alleen uw organisatie hiervan gebruik mag maken.  Vastleggen van een merk kan zowel voor de Benelux of wanneer u Europees handel wil drijven, voor heel Europa.

Domeinnaam geschillen

De domeinnaam waar uw merknaam in verwerkt zit, is in het bezit van een ander.  Komt u er niet uit middels bemiddeling dan lijkt een procedure voor de burgerlijke rechtbank onvermijdelijk.  Maar het kan ook anders; via een arbitrageprocedure van de WIPO.  Onze juristen kunnen deze procedure namens u voeren of u erbij begeleiden

Webshop verifier

Op een website moeten verplicht een aantal vermeldingen staan.  Verkoopt u goederen of diensten via uw website dan zal deze bovendien moeten voldoen aan de consumentenwetgeving.  Daarnaast moet worden rekening gehouden worden met cookie-, privacy- en marketingwetgeving.

Reacties gesloten.