Alternatieve geschillenregeling

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ontwikkelingen in de wereld van ICT-, Internet-, Privacy-, social media-, digitale marketingrecht.

Diensten > Geschillenregeling

Uw geschil voor een rechtbank brengen is duur en tijdrovend, maar het kan ook anders. Tal van alternatieve geschillenregeling zijn mogelijk. Van bemiddeling tot arbitrage. Daarnaast kan u beroep doen op onze gespecialiseerde juristen wanneer het om ICT, social media of online marketing gerelateerde conflicten gaat.

Vormen van alternatieve geschillenregeling

  • Collaboratieve onderhandeling: partijen gaan samen met hun hiervoor speciaal opgeleide advocaat rond de onderhandelingstafel zitten om tot een oplossing te komen.
  • Bemiddeling: partijen doen beroep op een neutrale derde om te helpen hun geschil op te lossen.
  • Verzoening: partijen doen beroep op een neutrale derde om te trachten hun geschil op te lossen, dit al dan niet in het kader van een geschil voor de rechtbank.
  • Beroep doen op het ODR-platform:  Het betreft een internetplatform opgericht door de Europese Commissie met als doel geschillen voortvloeiend uit e-commerce buiten de rechtbank op te lossen.  Het hele proces van buitengerechtelijke geschillenbeslechting gebeurt via het internet. Lange en dure rechtszaken kunnen zo vermeden worden en het vertrouwen van de Europese consument om ook buiten de eigen landsgrenzen te shoppen wordt versterkt.
  • Arbitrage: een strikte schriftelijke procedure die door alle partijen moet aanvaard worden.  Er wordt beroep gedaan op een onafhankelijke arbiter die een definitieve beslissing neemt.  Homologatie door de rechtbank geeft aan deze beslissing een uitvoerbare titel.

Eerste hulp bij conflicten:

Een geschil hoeft niet altijd te ontaarden in een definitieve breuk maar heeft een tegenpartij het gewoon verkeerd voor.  Dan kan het schrijven van een duidelijke ingebrekestelling volstaan om uw tegenpartij in beweging te krijgen.  Een goede brief opstellen is een kunst op zich. Ook stelt de wet in een aantal gevallen, zoals een klacht of een ingebrekestelling, specifieke eisen. Professionele hulp is dan ook zeer aan te raden.

Een specialist van Easylegal kan dit  uit handen nemen en de correspondentie en onderhandelingen namens u voeren; en indien nodig u bijstaan in een gerechtelijke procedure, en in goed overleg met uw advocaat.

Meer over deze dienst:

Heeft u een vraag, of wilt u even van gedachten wisselen over een conflict en wat hierin de mogelijkheden zijn om het beste resultaat te behalen?  Bel ons voor meer informatie op telefoonnummer: 052 37 47 82, of stuur ons een mail via: info@easylegal.bel. 

Vragen u terug te bellen via onderstaand contactformulier kan ook: één van onze juristen neemt dan vrijblijvend contact met u op.

Meer informatie over deze dienst. 

Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.

UW GEGEVENS
 
Uw naam *

 
Uw e-mailadres *

 
Uw telefoonnummer *

 

Waarover heeft u informatie nodig? *

 

Wanneer mogen wij u contacteren? Indien spoedeisend, kan het nog vandaag. *

 

Om hoe laat? *

 

Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van interessante wijzigingen in internet, social media, marketing en privacyrecht en schrijf mij in voor de nieuwsbrief

 
 

 
 

Soortgelijke diensten

ons logo invert1

EasyLegal vof
Sint Janstraat 68
1785 Merchtem
info@easylegal.be
+32 (0) 52 37 47 82
BE 0741.883.615

Reacties gesloten.